A A A K K K
людям з порушенням зору
ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
КАЛИНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо реорганізації (пониження ступеню) закладів освіти Калинівської міської територіальної громади

Дата: 26.08.2022 12:14
Кількість переглядів: 404

Фото без опису

1. Найменування організатора громадського обговорення – Калинівська міська територіальна громада, .

2. Мета: врахування думки жителів Калинівської міської територіальної громади щодо реорганізації (пониження ступеню) закладів освіти, а саме:

  • ліцею з дошкільним підрозділом с. Мізяків Калинівської міської ради Вінницької області  у гімназію з дошкільним підрозділом с. Мізяків Калинівської міської ради Вінницької області;
  • ліцею з дошкільним підрозділом с. Хомутинці Калинівської міської ради Вінницької області у гімназію дошкільним підрозділом с. Мізяків Калинівської міської ради Вінницької області;
  • гімназії з дошкільним підрозділом с. Дружне Калинівської міської ради Вінницької області у гімназію  з дошкільним підрозділом та початковою школою с. Дружне Калинівської міської ради Вінницької області;

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26) реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника (стаття 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

На даний час у громаді функціонує 25 закладів загальної середньої освіти, в яких здобувають освіту 5289 учнів.  Прогнозована перспективна кількість учнівського контингенту в закладах на найближчий період залишається негативною в окремих населених пунктах громади.

Значною проблемою є постійне зменшення кількості учнів. Відповідним чином збільшується кількість закладів загальної середньої освіти, у яких кількість учнів не перевищує 40 осіб. А в закладах загальної середньої освіти  такий показник навіть менший, при тому, що проектна потужність таких шкіл розрахована на 100-250 учнів. Збільшується кількість класів, в яких учнів менше 5 і де доводиться організовувати педагогічний патронаж.

Відтак, з року у рік зростає середня вартість утримання одного учня.

Такі  затрати не забезпечують якість освіти, а спрямовуються на утримання приміщення, оплату праці та комунальних платежів.

Окрім того, у школах з малою наповнюваністю учнів у більшості класів, де  організовано індивідуальне навчання, відсутня повноцінна позакласна, спортивно-масова, виховна робота, що не сприяє соціалізації учнівської молоді.

Вищенаведені дані характеризують динаміку змін у мережі сільських шкіл як тривожну і таку, що все більше втрачає здатність забезпечувати високу якість загальної середньої освіти на селі.

Типовими стали такі проблеми сільської школи, як застаріла матеріально-технічна база, відсутність основного навчального обладнання, недостатнє навчально-методичне забезпечення. Усе більшого  поширення набуває проблема інклюзивного навчання. З року в рік кількість дітей на цій формі навчання збільшується. Перш за все у закладах освіти необхідно створити освітнє середовище, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

Отже, головна суперечність окремих сільських шкіл, – нездатність забезпечити якісну освіту сільським дітям.

Проте сільські школи різні. Особливо великі труднощі в наданні учням якісної освіти мають заклади з малою кількістю дітей та малокомплектні школи. Під час розроблення Плану було проаналізовано демографічну ситуацію в районі і в окремих населених пунктах, стан економіки району, освітніх ресурсів, географічне розташування освітніх закладів,  контингенти шкіл, освітні потреби населення, рівень професіоналізму кадрів, зайнятих в освіті тощо.

Важливу роль у поліпшенні якості освіти відіграє забезпечення оптимальних умов для навчання кожної дитини, до яких у нашій громаді належить, насамперед, організація підвозу. У громаді наявна достатня кількість доріг з твердим покриттям. Питання  підвезення дітей та педагогів вирішено частково, оскільки заклади недостатньо забезпечений шкільними автобусами.

Важливим інноваційним кроком у сфері освіти є профільне навчання у старшій школі. У сільських школах району відсутні  класи з поглибленим вивченням окремих предметів.. В умовах невеликих малокомплектних закладів надзвичайно складно забезпечити якісне профільне навчання.

Метою плану модернізації   мережі закладів загальної середньої освіти Калинівської міської територіальної громади на 2022-2023 роки є цілеспрямований перехід освітньої системи до Нової української школи, що дасть можливість забезпечити нову якість освіти, доступність освітніх послуг, підвищення ефективності використання освітніх ресурсів. Наступним етапом в реалізації НУШ стане 2022-23 н.р. коли 5 клас почне працювати за новим державним стандартом і програмами.

Шляхи модернізації та оптимізації мережі закладів освіти:

  • реорганізація деяких навчальних закладів (пониження ступеня, закриття);
  • створення навчальних закладів нового типу;
  •  зміцнення матеріальної бази опорних шкіл району.

Очікувані результати реалізації Плану:

  • підвищення якості та доступності освіти;
  • забезпечення здобуття якісної освіти з урахуванням здібностей, інтересів, нахилів та індивідуальних особливостей дітей, їх подальших професійних прагнень;
  • подальший розвиток державно-громадського управління освітою, залучення громадськості, активних суб’єктів господарювання до вирішення проблем навчальних закладів;
  • використання різних джерел фінансування навчальних закладів та зміцнення їх навчально-матеріальної бази.

Розробляючи план модернізації та оптимізації шкільної мережі, ми виходили з розрахунків, які чітко демонструють, що малокомплектні школи району, що функціонують в обмеженому соціально-культурному середовищі, де низька народжуваність, наявні проблеми з  інфраструктурою, соціально-культурною та виробничими сферами села, не мають значної перспективи розвитку.

3. До участі в обговоренні запрошуються всі  мешканці Калинівської міської  територіальної громади, депутати Калинівської міської  ради, тощо.

4.  Формат проведення громадського обговорення:

У зв’язку з продовженням карантину, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 та забороною масових зібрань та Указу Президента України від 24.02.2022 р. № 2102-IX «Про внесення воєнного стану в Україні», пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: 22400, Вінницька область, м.Калинівка, вулиця, В.Нестерчука, 47 (відділ освіти, молоді та спорту Калинівської міської ради), електронна адреса: kalynivka_miskvo@ukr.net

Також із дотриманням усіх заходів безпеки публічне громадське обговорення передбачатиме на території сіл с.Мізяків, с.Хомутинці, с.Дружне: громадських слухань, зборів, зустрічей з громадськістю та колективами ЗЗСО.

5. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:

Адреса: 22400, Вінницька область, м.Калинівка, вулиця, В.Нестерчука, 47 (відділ освіти, молоді та спорту Калинівської міської ради), електронна адреса: kalynivka_miskvo@ukr.net

6. Прізвище та імя особи, визначеної відповідальною за громадське обговорення – Фурман Галина Василівна  начальник відділу освіти,  молоді та спорту Калинівської міської ради, телефон: (04333)2-24-01

Контактна особа – Гаврилюк Олена Миколаївна – юрист відділу освіти, молоді та спорту Калинівської міської ради, телефон: (04333) 2-14-90

7. Строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення:

Звіт за результатами обговорення буде оприлюднений на офіційному веб-сайті Калинівської міської  ради у строки, передбачені чинним законодавством.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень